Monday 18 February 2013

menjengkelkan....

duit boleh buatkan seseorang itu berubah..betul ke tak korang rasa??mcm biasa aku suka buat entry apa yg aku nampak..rasa...dan fikir...lately ni ada perasaan yang sangat menjengkelkan aku..dan buat aku wondering..kenape la ko begitu...

ada sorang manusia ni...bukan lately ni tapi mmg dari dulu sudah dikenali dengan panggilan 'mulut takde insuran', 'mulut puaka', 'mulut longkang' dan diakui dia sendiri...aku tau dia mmg lantang time bercakap..ada je dia nak mengomen..

yg aku perasan dia ni hobi suka gi pejabat pos..sbb dengau dividen asb menimbun..so banyak la..sikit2 gi kua dividen..huhuhuhu..

so dividen tahun dia awal tahun ari tuh dia sudah tangkap itu 1 iphone..iphone 5 ko ada???hahahah...seriusly aku takde la suka gajet2 ni..so i dont bother hatta i dont minddddddddd...tapi suka tgk org pakai note..tapi aku suka je tapi takde nak membeli..tepon aku pun belas ehsan akak aku..hahahahahha...

so bila pakai tepon canggih ni so perangai pun da berubah..tapi bukan rasanye time pakai iphone ni..rasa sejak 2 menjak laki dia ader side income..almaklum la..part time broker insurans la katakan..aku pun jadik mangsa dia..hahaha..leh plak tersangkut amik ngan laki dia..tu lain citer la..yg penting pepe hal dia cover ok! dulu pakai tepon sony letak dlm wrislet..la ni pakai tepon canggih letak atas wrislet..pastu bila org bercakap terasa plak..aku senang je perli..'ko kan kerani pertama yang pakai iphone'..gelak besoooo...

dulu dia pejabat lain...so bila pejabat lain nampak la attire dia lain..bila masuk opis aku lame lame lain plak attirenya..berubah....dulu mengata orang asik beli barang/baju anak online.tup tup tu menjadi hobi dia plak..dulu mengata orang dlm bilik kasut menimbun..tup tup bawah meja dia kasut dia lagi menimbun..huhuhu..so jgn cakap org je last2 kene batang hidung sendiri...

ada satu hari tu dia nak beli flat clarks..tanya aku size ape dia pakai..mane la cheq nak tau size hang...ayoooo..last2 gi jusco test size.lawaks dol! bercerita bab membeli baju..aku kan jual baju..so bila adik ipar dia nak beli..aku tanya la dia size ape adik ipar ko..dia tup2 cakap..adik ipaq dia ni tak leh tgk org lebih..aik ckp ngan cermin ke ape??

so bende yg paling menjengkelkan aku last week...ader sorang hamba ni..pangkat pegawai..laki..sua dia berlipat pakai sipar nak gi kafe..dia boleh tegur org tuh 'selekeh nyer en.H ni'..sengal tul aku ckpppp....serius mulut cam longkang..padahal org tu pejabat lain..and ko kene la hormat dia pegawai ..suka hati je nak sound..asal ko rasa ko tu dah cukup lawa pakai baju mahal2?pakai tepon mahal ko da cukup hebat? jumpa orang kat cafe dia tgk lain je dia mengata selekeh nyer..aku selamba sound..bio selekeh janji banyak duittttttttt..hahahhaha

betul la kata pepatah..kat mane tumpahnya kuah kalau kat nasik..hahah..aku pun terkesima bila anak dia pun kua statemnet bila naik kete aku dia kata kete dia lagi best..beso..ye laaaaaaaaaa...kete ko MPV..aku sedan...lorat no..baru pakai exora..lum pakai kete beso lain....ayo..dan aku rasa dia pun terkesima bila sorang lagi membe ni dlm diam2 beli exora..bold lagi..sbb minah lorat ni mati2 ingat membe ni beli alza jeeeeeeeeeee...uhuhuuhuhu..

penutup entry yang mengjengkel kan yang panjang nu.........kalau bini cam tu..rupe2 nye laki dia pun camtu gak...lantang menhentam kerajaan.BN ni BN tu..UMNO ni..UMNO tu..terkejut wei bila tgk kat kat FB..bila jual insurans manissssssssss je mulut..hahahahhaha..and jgn tak tau..walaupun penyokong PAS yang tegar, boleh plak kat FB 'H bukan nama sebenar like "nelydia senrose" hahaahahahha...lawaksssssssssss

p/s: walaupun mulut dia camtu actually dia baik..tang mulut je tak tahan...huhuuhuhuh

No comments: