Friday 8 June 2012

Hijabista?? sekadar trend atau mengikut tuntutan?

Aku rasa yang paling IN sekarang ni org duk sebut2 pasal hijabista style...sepaham aku la..hijabista ni gabungan HIJAB + FASHIONISTA... so lahir la hijabista...apa pandangan korang pasal hijabista style ek??

Aku rasa pengaruh2 hijabista ni dari arah2 arab2 sane la..kalau korang google 'hijab' ko perasan semua image gambar2 org arab..arab ni means bukan pakai purdah...dari emirates la senang...kalau tgk dari style macam macam fesyen tudung...dengan shawl nyer belit sini belit sane..hana tajima la..ape la...tapi kalau teenagers..budak2 remaja pakai style hana tajima ni aku leh terima la..tapi kalau org tua pakai..mak ai rimas tgk..terbelit sane..terslit terjurai masuk sini kua belah telinga sane..hahaha..tu la..bila hijab ni dah dicampurkan dengan elemen untuk berfesyen...

 
sekadar contoh : style kan cume keketatan kebajuan itu harus dilonggarkan..sepatutnyer la kan...

tapi paling aku tak gemar certain2 org ni nak berhijabista bagai tapi fesyen cara dah tak serupa ape dah...dah hentam kromo...sua senteng tapi atas berlitup bagai...skirt jarang pastu dah berhijabista amik gambo pun mak aiiiiiiiiiiiiii...kalah modelssssssssss..biasa yg berhijabista ni dia bergeng2..tak salah berfesyen janji kene gaya dan tempat...

Aku suka tgk orang pakai Turban..cam yuna..noryn aziz tuh..so kene ingatla bila berturban kene la full cover leher tuh..baru la kata hijabista (hijab = menutup aurat) kannnnn....aku pun kat umah try2 nak pakai turban..hahahhahaha..lawaks...




salah sorang Hijabista tegar Maria Elena.. aku setuju ngan pendapat dia...ni qoute from the blog..

"Hijabistas di malaysia juga telah mengubah persepsi lama dan salah faham tentang Hijab/Tudung. mereka juga mewakili wanita islam hari ini dengan cara yang baru dan menarik, selain mengeskpresikan diri mereka melalui cara pemakaian mereka tetapi masih menjaga dan menutup aurat"

daaaaaaaaaaaa..

No comments: