Monday 1 April 2013

Girls on vacay....Tour Day 1 part 2


Part 2

ok..sambung citer balik pasal bandung...lepas si ilham pick up kitaorg di airport aku suggestkan ilham bawak kitaorg terus ke Rumah Mode kalau ikutkan iternarary aku buat tuh..tapi ilham kata ahad rumah mode ramai org jakarta turun..so dia kata why not terus ke PasBar..Pasbar tu org bandung means Pasar Baru..sbb sini semua suka ckp pendek2...kalau Dugem means dorang maksudkan Dunia Gemerlapan..tu kira disko la..ahahahhahaha..

memandangkan si lawyer emy lebih dari 5 kali ke bandung so aku tugaskan dia banyak ckp ngan supir..dan dia paham slang2 sini..uhuhuh..so terus ke parking Lantai 3..tibe2 kua sorang mamat comel tp tegap..nama nya Ben...geng2 si ilham..ilham mention si Ben ni yg akan bawak rombongan kak eton ukur setiap kedai di setiap lantai di pasbar..huhuhuhu...sangat frendly si ben ni..nanti aku kasik up pic dia...

aku suka giler yang kelabu tu..exclusive giler..price pun mahal gak
Ben terus tanya nak cari ape yang pertama..aku cakap telekung la dulu..yg pentingkan..so dia terus gi Lantai 1 kedai Ernalem..kedai kakak marlina..so far harga not bad..tawar menawar berjalan dengan lancar sekali..telekung je aku da spend almost 1juta ++ ..ni majoriti budak opis yang kirim..yang kirim 4 telengkung dewasa..1 budak..then aku belikan mak aku telekung travel (dia da pesan awal2 tak nak telekung just yg kecik untuk letak dlm beg tangan) dan 2 helai untuk bos-bos aku....

macam-macam ada
Last year aku pergi tu kedai cam 5juta..ke 500 juta nama kedai dia..aku pun lupa lantai berapa..tapi ben kata kedai kak marlina ni ok.kitaorg 5 orang apa lagi beli la..ko bayangkan aku sorang je da 1 juta..5 orang tak ke akak ni dpt 5juta ++..telekung mmg murah2..yang sulam2 exclusive kat mesia org jual seratus lebih 200 lebih sane dalam rm 100 leh dapat..nak wat pasahan nyer pun leh dpt dalam rm 50-80 dapat je yg sulam cantik2..giler wei tengok...kalau korang gi alang2 beli la yg mahal sikit kain nyer cam cotton paris atau japanese cotton..mahal sikit tapi kain nyer sedap dan selesa...

giler tgk baju sulam
setel bayar semua ben da standby marker pen..tulis siap2 nama kat beg plastic supaya tak confuse..then ben ngitipkan beg ni b4 bawak kitaorg gi kedai sulam plak..ngitip tu means tumpang letak barang...telekung2 yang borong tadi letak je kat kedai akak tu nanti ben dtg balik pungut..so kitaorg akan berlenggang je la lepas shopping..terus ke Lantai 4 kalau tak salah..mission cari baju sulam + lace yang murah bangat...

sebab kan last year aku beli baju sulam 2 da..so kali ni aku tukau mode..no more sulam bukit tinggi..no more sulam jarum peniti..mula2 tgk je ayin shopping bagai nak giler sbb nak balik mesia jual kat opis..huhuhu...emy pun naik giler..aku berpecah ngan dorang gi survey2 kedai lain....ben ikut aku dr belakang sambil remind "kakak..beg nya hati-hati nya..harus sentiasa diletakkan di depan".huhuhuhuh...aku tak jalan jauh la takut lost dr dorang..tapi so far aku masih ingat lagi kedai2 yg aku gi tahun lepas..

so kali ni aku just beli baju cotton sulam butterfly..corak baru tuh..beli 2..1 nak kasik kakak aku...

aneka warna da sulam..bawak 10juta pun tak cukup..huhuhu

kedai abg ni paling murah..last year pun aku gi sini

blouse kaftan

so mmg kitaorg akan menyusur setiap kedai di setiap lantai...lantai tu kira 'tingkat' la dlm bahasa indon...lepas shopping kedai sulam dalam kul 1 lebih perut da didih..so gi lantai 6..food court..

kalau tgk foodcourt dia cam geli..ye la ada kedai cam bersih ada kedai cam kotor..so far tahun lepas dan kali ni ben bawak aku kedai makan yang same..maybe pak angga nyer supir ni akan bawak mane2 tourist mkn kat situ..kedai dia belakang sekali dengan ngan kedai beg2..dia nyer tokey muka cam jepp sepah..seriusssssss..

bila kitaorg gelak2 ckp muka dia..dia pun ckp jepp maharaja lawak ke..means ramai la tourist malaysia tegur muka dia..huhuhuhuhu..mcm biasa menu aku set ayam penyet...ayam dorang alahai...kecik bebeno..ayam kampung la katakan..yg penting sambal dia tu yg tangkap leleh...masing2 order set ni..cuma fazie hanya makan ayam sahaja..ayin makan bawal masak kicap sambal...almaklum la dorang tgh pantang nasik..then kitaorg order gado2..sedappppppppppppppppppppppppppp...

ni set ayam penyet...complete ada batagor(tahu)+sayur+tempe+sambal+ayam

lepas makan sambung shopping..ckp je kedai ape..semua masuk..kedai sulam..telekung..lace..cotton..kain ela..tudung..semua masuk...sediakan duit je...huhuhuhuhh...bila perut kenyang senang hati nak cari kain lagi..then gi kedai Sona..cotton terbaek kat sona ni..nak tau kedai dia Lantai 2 sebelah kedai d'fabric yg jual lace2 tu..owner dia india dr jb..jadik giler cam tgk cotton2 cantik..budak2 kat sebelah sebok beli lace..memandangkan aku da borong lace tahun lepas tahun ni malas nak beli..murah siot..lace yg aku beli tahun lepas tuh da half price..sengal!!

laceeeeeeeeeeeeee
laceeeeeeeeeeeeee.....sediakan duit je..

kedai D'fabric ni besooooooo...3 pintu...lace je 1 section

kedai Cotton Sona..exactly sebelah kedai D'fabric
macet giler...pack kan...

dlm lift takde keje
setel semua barang dpt..last kedai mission nak cari tshirt bodo je..buat ole2...kedai dia tak ingat lantai berapa..tapi yg aku tau kedai tshirt bodo ni norshe shopping sakan..kedai depan dia la aku beli kopiah bapak aku..n kedai sebelah dia si fazie + emy beli set sabun creme muka..sbb cewek yg jual muka nya cantik sekali..huhuhuhu

kedai tshirt bodo...

kedai ni la aku beli kopiah abah

dalam kul 4 camtu semua da surrender sebab da abis berjuta2 kat pasar baru ni..so decide balik hotel..for uolsss nyer info kitaorg stay kat guest house je..tapi standard guesthouse cam hotel..lawa..selesa..bersih amattttttttttttt.....cume takde pool korang nak berendam jeeeeee...sbb pikir wat pe spend duit mahal2 tido sebab kua pagi balik nunnnnnnnnnn malam...kene bijak sikit bila tang duit ni..hahahah...ok..nanti sambung lagi part 3..see yaaaaaaaa


tengokkkkkkk...yang bungkus2 tu tangkapan hari pertama di pasar baru sahaja!!

beg hitam beg telekung..kelabu lace..putih tshirt+baju2 sulam

see yaaaaaaaaaaaaaaaa.....

No comments: