Friday 1 February 2013

I don't dress to look slim, I dress to look amazing!

Ada 1 artikel...sangat la bermotivasi sungguh bagi orang yang takde pegangan..means oarng yg suka agung2 kekurusan kecantikan keseliman..artikel ni aku baca kat website http://www.guardian.co.uk.... korang leh ler try baca kat situ...kat sini aku citer sikit2 je..

Young, Fat and Fabulous...ni pasal sorang graphic designer name dia Christina Lewis ( keje same je cam aku...size pun satu group cume aku masih level yang boleh kawal la..hahahhaha) Dia ni keje kat umah as graphic designer and now sebagai fashion blogger yang tegar...dia sendiri yang posing n post pics dlm blog dia...dia punyer style mak ai..mmg seksi la dengan badan dia yang BIG tapi still stylo...dia peduli ape kan..blog dia suka hati dia la.. dan kalau korang nak tau dia nyer size US 24 atau UK 26..amik ko sikit nyer BIG...kalau aku ni pakai UK 12 pun org pandang serong so maybe si Christina ni seriously BIG kot...ni pic dia..



Yang menarik and catchy (words yg PP aku suka guna) dia dah buat ramai orang follow blog dia within berape bulan je ko...ni kalau register kat nuffnang ni confirm makcik kayo!!! part yang aku suka cara dia describe diri dia as "fat and fancy as it gets" then dia tambah "when your options are seemingly limited, how do you stand out and be as fabulous as everyone else? By not being afraid to take risks"  Pikir2 balik betul ape!! kita kene stand out sendiri same cam orang lain...3G (Gemuk gebu dan gempal) bukan alasan doh).

Dia selalu berpegang "I'm never afraid to put myself out there with what I wear. I always tell people I don't dress to look slim, I dress to look amazing!" ...so aku pun nak pegang kata2 tuh okeh!!!! dan kalau korang semua nak tau banyak blogger from US, FRANCE, AUSTRALIA, GERMAN n POLAND yer not HOLLAND(hahahaha)  ni boleh dikategorikan sebagai Plus-Size Bloggers..

so kalau korang rajin baca la http://www.guardian.co.uk/theguardian/2010/jan/30/fat-fashion-blogs

selamat membaca..dan renung2kan... Yes, I am fat. So what?  :)

No comments: