Monday 30 July 2012

First Entry...Bandung Shopping Spreeeeeee


hollaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...up up we go now!!

dah lama tak update blog..serius...takde masa+mood...ok..masa 15 -18 julai lepas aku gi cuti BANDUNG....senyap2 je apply cuti ngan borang gi oversea...tak nak kecoh2 satu opis..aku gi ngan PA opis aku + kakak dia..pa opis depan..hahahha...semua ladies..so tawakal je everything will be ok...

Tiket kitaorg dah beli siap2 bulan 12 tahun lepas..so dalam masa 6 bulan gak la gagah nak kumpul duit..tapi rasa ok..rm 1700 bila ko convert ko dpt 5 juta!!!!!!! kira kayo la tuh kalau kat sane...uuhuhuhu...

so...tiket pergi balik + tax + baggage semua 811 utk 3 org..so sorang RM270.30 je..pergi sorang je amik baggage...so aku bawak beg besoooooooooo amat...dak ecah nyer beg dlm beg aku sumbat..so beg hanya aku ngan kak wati je...balik mula2 konon amik 20kg..tapi aku rasa cam tak cukup..last minit jumaat tuh tambah lagi 5 kg..so sorang angkut not exceed than 25kg!!hahahaahah

besar enggak beg gue???
Hotel plak kitaorg konon nak save..so cari guest house...Buminanienie Guest House...means rumah nenek..bukan rumah mak nenek ok!tapi balik2 pikir same je..better lepas ni stay hotel sebab breakfast lebih proper..so 4 hari 3 mlm kitarg stay..so sorang kira bayar 1 mlm la..rm 170 bilik VIP..so level atas the whole part kitaorg nyer..bilik air super besooooooo...nanti aku up gambo...

so total setakat ni 270+170 = rm 440...

Aku ditugaskan jaga account bersama...so once dah tukau duit aku asing2kan siap2 bende yg wajib dibayar..

1) airport tax sorang 75000..korang yg first time pegi perlu ingat asingkan siap2 duit untuk airport tax..kang tido kat airport!!

2) Supir 1 hari = 400000..so kita book dia 3 hari..hari ahad separuh hari + separuh hari last (rabu)...isnin..selasa..so 3 hari je bayar..sorang 400000

3) makan aku suh asingkan sorang 250000 kira duit kita dlm rm 85..

so total dah siap asing 75000+400000+250000 = 725000 dlm mesia = rm 246.50 untuk 4 hari 3 mlm..

buku sifir...memudahkan urusan beli belah

so selaku akauntan terpilih aku siapkan sorang 3 helai 'buku sifir' ni..so tak teragak2 la nanti...huhuhuhuh..serius sangat bergunaaaaaaaaaaaa....kira last2 leh hafal la..ahhahaha

perjalanan bermulaaaaaaaaaaaaaa...

Ahad 15 julai tuh aku suh mak abah aku antar kat tol...pitt stop untuk jumpa kat philea hotel..sebab kawan aku nyer laki yg akan hantar ke LCCT...flight kitaorg dlm 6.35 petang..so 2.30 kitaorg jumpa..then terus shoot ke LCCT...jalan kat seremban je jem sikit..so by 4.30 kitaorg selamat sampai LCCT..terus gi check in beg sebab awal2 dah prepare boarding pass...

so for korang nyer info...boarding pass better siap2 buat website check in or mobile..so tak yah beratur kat kiosk print or kaunter yg akan charge korang...kitaorg naik QZ..means mmg indonesia nyer plane..so dia nyer pramugari pramugara of coz la cewek2 indon..so fly ahad...dorang theme santai..jeanssssssss lagi!!sempoi!!


waiting untuk boarding

lepas check in beg..ader ler dlm 30-40 minit sebab ramai giler org..'org indon balik kampung pun ramai'...terus gi makan..serius aku lapo giler sebab kat umah mmg tak lunch..so nak segera...makan marry brown sebab mcd pack giler!! no choice!!then terus masuk boarding area...tunggu situ je sampai kene panggil.......huuhuhhhu..org amat ramaiiiiiiiiii...situ la gi surabaya..situ la gi den pasar..situ la gi bali..

kanak-kanak riang...

akhirnya sampai gak Bandung...untuk makluman..bandung ngan mesia 1 jam je beza..so flight kul 6.35 + 2 hours...so sampai dlm 8.35..memandangkan sane lewat 1 jam..so waktu tempatan di bandung 7.35 ler...lucky iPhone dia auto clock..so aku tak yah nak tukau2 masa..jam pun aku still maintain waktu malaysia..

sane gelap cepat...cerah pun cepat...so touch down je rushing turun..terkejut gak la..tgk airport dia kecik bebenau..kira beso la gak airport batu berendam tuh..hahahahahah..kaunter imigresen check passport dia pun 2 je..yg lawaks tempat beg takde rolling laneeeeeeeeeeeee...beg semua diangkut ..ditarik..n maybe di campak manually...tu bahaya..takut org tersalah amik..sebab kat situ la check passport kat situ la tempat beg..ahhahahah..lawakssssssssssss....

lepas amik beg terus kua terminal terpacak pak supir pegang nama 'Cik Azilina' dia sebut cik ajilina..hahahahha..

till here...nanti aku post lagi.....


No comments: