Sunday 24 June 2012

TTC...part 1

hallooooooooooooo.....happy weekend!! korang dah lunch???masak keeeeeeeee???hahahahah
pejam celik pejam celik...dah nak bulan 7 kooooooooooooo....pergh..cepat nyer masa berlalu....sedar tak sedar dah 3series...giler kentang!!!!!!!!!!!hahahahahah

saje je blur..sebab takut nanti korang amik pic kitaorg kalau jumpa...hahahahah

entry ni just nak citer2 sikit pasal aku nyer TTC...korang sure tertanya tanya TTC tuh ape...dia cam GengBusSekolah...hahahha TTC ni aku namakan group aku..'teh tarik crew'...means geng2 suka duka gelak tawa makan makan wayang gossip2...well...TTC ni ada 4 orang include aku...korang percaya tak...kitaorg kenal since sekolah rendah???percaya tak??? then sampai ari ni still hang out same2..at least...at least sekali dlm sebulan!!tgk!! bertapa bernilai nyer persahabatan tuh...ni baru leh dikategorikan sebagai Best Fren Forever Everrrrrrrrrrrr.....

TTC yang pertama...aku mention as F..mother of Hana Damia..paling tinggiiiiiiiii diantara crew lain yang tak berape nak tinggi...ahhahahahah...very close fren sampai family2 pun dah kenal...dan parents aku tak risau..bila nak kua ..mention je nak kua ngan F..terus boleh...selalu tido umah dia time dia bujang...kitaorg leh share suka duka...dia tau kisah aku..aku tau kisah dia....satu kelas dari form 4 time sekolah  menengah...sekolah rendah lain kelas but still kamcing.....


kitaorg abis sekolah pun still rapat sbb time nak tunggu result spm..kitaorg part time kat mobil...bukan tukang isi minyak...no no no!!! kitaorg time tuh jadik spokeperson untuk mobil time launching member card...so target kitaorg kene cari customer isi borang untuk jadik member...senang je keje..org behenti isi minyak...cite kat dorang bla bla bla benefits..then mintak ic kita isikan..terus dpt kad...keje sebulan lebih je..dekat 2k jugak ar dpt...time tuh perrrghhhh bernilai giler..first income la katakan.....
then lepas result...dia pun further study kat IKM kelantan...jauh giler...as usual b4 masing2 sambung..gi JJ beli macam2..stationary la...baju2 nak gi kelas la...time family dia gi holiday kadang2 aku ikut...gi cameron la...kalau mak pak dia gi jalan2 oversea..aku la tukang teman dia tido kat umah..so dpt la ole2 dr oversea..ko ader????hahahhaha..n luckily dia anak org senang..org kuat politik + geng2 ali ketam!!so ader kete..kitaorg weekend je round satu melaka gi cari tmpt makan...what a lovely memori...huhuhuhuhu

abis study dia keje dulu..then dia kawin dulu...dah jodoh dia..jumpa sekejap je terus tunang..lepas dia frust ngan boy dia kat ikm dulu!!pergh kaki saiko nyer mamat smp aku pun terlibat!!! n dia jumpa D for good...alhamdullilah dapat anak dah sorang...huhuhuhuhu... banyak giler memori ngan dia..the best ever fren la..macam2 dugaan dia tempoh...dan aku saksikan apa2 yang terjadi pada dia..dari problem family..kes kelar tangan masa kat IKM...sakit...smp kene operates..kes abang dia..macam macam la...then akhirnya...apa2 rintangan...cobaan...family besar dia tetap utuh..bahagia...so glad....

perangai dia since aku kenal...

1) kalau dia kata nak..dia akan usahakan seboleh2 nyer...

2) pantang orang kutuk dia...once time dulu dia pernah 3G..budak laki opis dia kutuk...then dia nekad nak berubah...tanpa makan supplimenent...bahan2 terlarang..dia hanya amik step..naik tangga kat opis..dari ground level sampai tingkat 13..hari hari time keje...ko adoooo?????????..dia kawal makan...berjogging dan gi gym...ni pun aku terjebak..lastly..dia capai berat ideal dia...ko boleh??????????????

3) very family person...maybe sebab dlm family dia je perempuan..dia very close ngan mak dia..dia tempat mak dia luahkan perasaan..then dia luah kat aku..kira aku ni mmg pendengar setia...that why aku tau a - z family matter dia..but aku zippppppppppp mulut...ye la..some times ko tak mampu nak buat apekan..nak tolong pun ko tak mampu..so the only way ko just dengar pun dia appreciate...

4) sentiasa positive...wei ko boleh ke balik keje ari2 kul 3pagi??ko sanggup???tapi dia boleh..penah 1 day dia capture worklist dia!!! mak aiiiiiiiiiiiiiiiiiii..panjang siut...dia keje ngan company yg berkepentingan di melaka...so nak tak nak bos ko suh ko buat ko kene buat even yg ko buat bukan keje hakiki!! si F penah cakap..8 - 5 ptg banyak keje 'wahyu'...means keje yg bos dia nak tetibe..segera je...dia kata lepas kul 5 baru keje hakiki wei..then nak 5s la ape la...pergh...dulu time aku praktikal kat situ nasib baik tak dpt bos camtu..hahahah

5) tulisan dia cantik...dan pandai melukis...yelah dah amik architecture takkan tak reti pulak melukis!!!!!!!!!!!!!

6) sifat baru...lebih islamik sekarang..muslimah sikit la lately ni..dari segi tutur kata..pakaian..n aktiviti...so kalau TTC lain nak gi karok kitaorg just inform dia n tau dia tak minat..but time makan2..lepaking dia akan join!!!kadang2 sempat gak gossipppppp..hahahah

7) lastly...kami berkongsi TAILOR yang same...well....aunty jahit baju ni aku yg introduce kat dia..sampai baju nikah dia pun aunty yg jahit kan...dan melarat2 sampai mak dia pun tempah..huuhuh..dont ever regret beb apa yg aku propose kan..semua yang terbaekkkkkkkkkk
selim n tinggi kannnnnnnnnnnnnnn....no barut barut ok!!
ok...nanti aku sambung part lain untuk citer pasal my other TTC...see yaaaaaaaa

1 comment:

Anonymous said...

Aku menangissssss! Aku tak tipu!!! Terharu sungguh terharu. ......
Ya Allah...terima kasih atas nikmat dah kurniaan mu atas sahabat dunia akhirat ku...kau berkatilah dan kau indahkanlah jalan hidupnya dunia dan akhirat!
Thanks babe....andai aku takde lagi jangan pernah lupa friendship yg terindah ini~
♥miss farzie