Wednesday 6 June 2012

saya seorang shoesholic!

Saya seorang shoesholic! ader ke word 'shoesholic'?? hahahah..sebab kes aku bila tgk kasut je cam org meroyan! even aku tak tau pun meroyan tuh camne!! hahahahha...tapi tahap kegilaan ketaksuban kesukaan pada kasut ni menjadi jadik...erm..sanggup tak mkn sebab nak beli kasut..erm..makan tetap makan lah :)

Tak kira la flat shoes ke..heels ke...wedges ke...pantang berkenan nak je beli...tapi bila kua ngan mak aku kene control beb..kalau sorang2 mahu boleh beli 2-3 pasang sekaligus... kalau flat shoes addict gler pada Clarks..latest yg paling shocking aku beli jkaler merah...striking beb! directly beli dari UK..kat mesia dah takde pun nampak patern ni...suka suka giler ruffle bunga tuh...sesuai ngan beg longchamp aku yang adooooo ngan beg besday present aku....



Aku pun suka pakai wedge kalau gi keje...Ader orang sebut wedge..ader sebut pump..bagi aku dua2 pun same je maksud dia..Latest wedge beli kat alamanda kaler purple..sgt comfy sebab dia ringan je..


Orang kata wedge ni sesuai utk yang badan2 ala2 cam aku ni wei...sebab leh tampung!hahhahakalau korang google maksud dia lebih kurang camni la "On most shoes, the "heel" sits under only the heel of the foot, but a wedge heel runs under the foot, from the back of the shoe to the middle or front." tapi satu je tak semua wedges tu boleh clarify as high heels..ok paham??? Orang kata kalau orang badan2 chubby cam aku ni sesuaiiiiiiiii pakai wedges..sebab

1) Kasut style wedges ni lebih mudah berjalan berbanding stilettos
2) Kata google la..wedges ni lebih "Worldly and eye-catching" dan nampak lebih cosmopolitan...maybe :)
3) Kalau pakai baju kurung orang kata lebih cantik pakai wedges yg style peep toe (ala yg nampak kaki sikit depan cam pic ni..seksi kan

4) Pakai wedges lebih sesuai for smart casual look...kalau pakai office sut amatlah kureng sesuai..better korang pakai heel yg peep toe!!
5) Last but not least pakai wedges ni orang kata la sesuai 'sembunyikan' kaki2 yag demok + tembam tuh..takde la bila pakai kasut nampak kaki korang je dari jauh..hahahahhahaha...


 Aku tak suka kalau wedges full cover camni..kurengggg stylo...


Kalau patern cam pic atas ni mmg aku minat giler...stylo kan....

Nanti aku story mory pasal flat shoes plak..sebab 3 jee jenis kasut aku suka...kalau gi office..formal wear..sama ada heels atau wedge..kalau kua weekend..time teh tarik crew ngan kawan2 aku prefer flat shoe..sebab org kata dah 8-5 ko pakai heels kat opis..so weekend kasik la rehat sikit kaki...

see ya...bulan 6 n 8...UK Clarks sale..selamat menjamu + cuci mata kat blog2 yg jual barang dari UK :)

No comments: